Dag 5 - Blij, blij, blij...en toen was er verdriet - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Alice Linthuis - WaarBenJij.nu Dag 5 - Blij, blij, blij...en toen was er verdriet - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Alice Linthuis - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Blij, blij, blij...en toen was er verdriet

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

19 November 2009 | Rusland, Moskou

Vandaag was het dan zover: Sparta en Belgisch-Sparta mocht aan de bak op de WAGC 2009. Wat zou de dag ons brengen? Om 7.45 uur zaten Roby en ik, en heel Sparta volgens mij, al voor de webcam. Want Steffie was als eerste springster in de eerste groep, dus dat mocht niet gemist worden. Voor het eventueel te laat komen had ik al een eersteklas smoes paraat: de kat kwam niet ontbijten, hele wijk doorzocht.

Om even voor achten gaat de webcam lopen en daar begint al de opmars. We zien gelijk al Kirsten en Rene voorbij komen. Het inspringen van Steffie ziet er prima uit. Na 5 minuten one-touch begint de wedstrijd en Steffie springt een supermooie keuze uit. Die is binnen en met een mooie score van 31.2 mag ze zeer tevreden zijn. Al horen we achteraf van coach René dat ze toch wel wat punten te kort is gedaan omdat ze als eerste springster moest.

Hup, snel Roby naar school brengen, smoes gelukkig niet nodig gehad. En weer terug... Sh..t het spoor gaat dicht! Eindelijk voorbij (die hekken hadden best 2 auto’s later naar beneden kunnen gaan) en in no time zit ik weer voor de webcam. Net op tijd om Caroline te zien staan. En dat betekent dat Raissa aan de beurt is. Zij heeft een paar moeilijke weken achter de rug. Ze is wat sprongen kwijt geraakt en als dat gebeurt, dat moet een springer altijd rustig aan doen, zodat ze ook weer terugkomen. Niet op tijd voor de WAGC dus. Maar Raissa zou Raissa niet zijn, als ze niet heel hard er tegenaan zou gaan. En op de webcam zie ik zowaar al weer wat moeilijke sprongen voorbij komen. Helaas is ze niet stabiel en bij sprong 9 landt ze op de dikke mat. Geeft niets hoor, dat zit er natuurlijk in, als je midden in zo’n springersdip zit. Haar moment komt wel weer en wij zijn natuurlijk altijd trots op haar.

In groep 3 is Romee als 3e aan de beurt. We zien haar inspringen en ze schiet op de mat. Ach, het is maar inspringen en dan mag het nog. De wedstrijd begint en daar komt Romee. Ze begint met 3 prachtige sprongen en dan volgt een sprong die ik niet verwacht. Nog 2 volgen en ze ligt op de mat.... :-(
Dit was niet de bedoeling. Hoe kon dit nou gebeuren?! Een grote desillusie is het gevolg en nog het meest denk ik in Sint Petersburg. Dit had zo mooi kunnen worden, maar ja, dit hoort helaas ook bij onze sport. Vallen en weer opstaan... letterlijk en figuurlijk. Hoe zal ze dit gaan oppakken? Want morgen is er het synchroontoernooi. Laten we hopen dat de steun van de Nederlandse delegatie en Nicole haar er snel doorheen trekt, zodat de meiden zich kunnen concentreren op morgen. Nu nog voor mezelf een manier vinden om te herstellen. Toch maar naar Nunspeet. Daar moet ik van m’n werkgever op de kerstfoto. In 25 graden met je dikke winterjas en sjaal om op de foto. Drie keer raden hoe ik erop sta! Maar ik moet er wel om lachen en dat was nou net wat ik nodig had.

Hier nog even kort de uitslagen van vandaag:
Suzanne van der Ven: een keurige 15e plaats in het eindklassement met een score van 32.9 pnt.
En verder onze eigen Spartanen:
Steffie: 31.20 pnt. – 32e plaats
Raissa: 24.30 pnt. – 48e plaats
Romee: 24.20 pnt. – 49e plaats

Meiden zet em op morgen. Wij zitten weer voor de cam en duimen onze duimen er voor jullie af.

Dikke kus van de juf

  • 19 November 2009 - 21:10

    Andre Smit:

    Jammer dat het vandaag niet allemaal naar wens ging. Maar voor morgen wens ik jullie veel sukses toe.

    Gr. Andre

  • 19 November 2009 - 21:16

    Brenda:

    Romee belde mij om het nieuws te vertellen. Ik tijdens de les de klas uitrennen met de smoes naar de wc te moeten en snel opnemen!
    Steffie ging goed maar zij ging fout.. bah balen! Dat was onverwacht.. Ze zei zelf ook flink te balen, dus ik heb een kort maar krachtige peptalk gegeven om haar voor morgen op te peppen. Ik denk dat dat wel goed komt!

    Heel veel succes morgen meiden! Ik ben vrij dus zit nu wel achter de webcam! Ik duim voor jullie, zet hem op!

    Liefs

  • 19 November 2009 - 22:15

    Ria Versteeg:

    Roompjeeeeee, jammer meisje maar wij weten dat je het wel kunt!! Dus voor morgen toy toy toy zet hm op samen met Steffie! We gaan/blijven je volgen.Lieve succes groetjes van de Ermelootjes!!!

  • 20 November 2009 - 06:54

    Majella En Anne:

    De teleurstelling zal in St. Petersburg het grootst zijn geweest......BALEN!
    Maar Steffie prima resultaat.
    Vandaag moeten ze het maar goed maken met synchroon. Toi toi toi meiden!

  • 20 November 2009 - 07:43

    Angelique En Joelle:

    Super steffie, goed gedaan meid!
    Jammer Romee en Raissa. wat een pech.Maar voor vandaag heel veel succes!!!!Jullie kunnen het!

  • 20 November 2009 - 07:47

    Nelleke:

    Hoi Allemaal,

    Ik begreep er niets van, helemaal geen berichtjes uit Rusland. Toen maar via de site van romee naar deze link en daar stonden dus wel de verhalen. Maar opnieuw aangemeld.

    Stefie wat heb jij je oefening super uitgesprongen. Knap hoor.
    Romee en wat ontzettend jammer voor jou. Helaas was het beeld op de computer verdwenen, maar ik hoop jullie vandaag wel weer te kunnen volgen. Zet hem allebei op en wij duimen voor jullie. Groetjes Wichard, Nelleke, Ismay en Caitlin

  • 20 November 2009 - 10:47

    Wijmie:

    Nou, deze ging ff fantastisch mooi synchroon. Jippie een hele mooie opsteker na gisteren!!!!!!!!

  • 20 November 2009 - 11:31

    Karin:

    In gedachten heb ik bij jullie op de tribune gezeten. Als geen ander weet ik hoe de sfeer in het stadion geweest moet zijn. Vanaf 8 uur achter de computer gezeten. Er moest wel koffie geschonken worden in ons restaurant maar dat kan echt wel even wachten..... De hele dag ben ik niet achter mijn computer vandaan geweest. Wat een spanning!! Met mijn camera opgenomen want Milo en Bobbi moesten natuurlijk naar school en die wilden ook niks missen. Ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat ik blij was voor Steffie en mee kon huilen met Romee en Raisa. Ik heb de uitslag van synchroon nog niet binnen maar ik weet zeker dat ik met de finale naar Steffie en Romee zal kijken. Liefs Karin, Milo en Bobbi. Oja, en Lex natuurlijk ook!

  • 20 November 2009 - 11:31

    Melissa En Aleida:

    Nou en jullie hebben het met synchroon goed gemaakt. Succes met de finale


  • 20 November 2009 - 12:02

    MAD:

    Helaas kan ik op mijn werk de webcam niet volgen maar ik heb van Karin begrepen (met mobiel in de hand gaf ze een prachtig wedstrijdverslag) dat Steffie gisteren een mooie oefening heeft neergezet, helemaal top! Romee en Raissa helaas wat minder. :-(
    Gelukkig heeft Romee haar hoofd niet laten hangen en met Steffie echt een geweldig resultaat neergezet als ik de uitslagen zo zie!

    Heel veel succes in de finale vanmiddag!

    Groetjes,
    Megan Angelique en Daan

  • 20 November 2009 - 13:03

    MAD:

    Steffie en Romee winnen Zilver samen!
    Gefeliciteerd!!

    Megan, Angelique en Daan

  • 20 November 2009 - 13:12

    Karin:

    Yes!!!!!!! Super, super, super. Gefeliciteerd, gefeliciteerd en nog eens gefeliciteerd! Dikke, dikke kus, Karin, Lex Milo en Bobbi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alice

Deze blog wordt gebruikt voor alle binnenlandse en buitenlandse uitdagingen die ik met mijn trampolineclub onderneem. We begonnen in 2007 met ons Canada-avontuur en staan momenteel voor onze Wereldgymnaestrada-endeavour in Lausanne. Alice

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 116164

Voorgaande reizen:

13 November 2013 - 18 November 2013

Iris en Annemijn in Sofia

09 Juli 2011 - 16 Juli 2011

The road to Lausanne

Landen bezocht: