Haslev-cup Denemarken, dag 1 - Reisverslag uit Haslev, Denemarken van Alice Linthuis - WaarBenJij.nu Haslev-cup Denemarken, dag 1 - Reisverslag uit Haslev, Denemarken van Alice Linthuis - WaarBenJij.nu

Haslev-cup Denemarken, dag 1

Door: Nelleke van de Vliert

Blijf op de hoogte en volg Alice

30 Maart 2013 | Denemarken, Haslev

Haslev Cup 2013 29 maart t/m 1 april
Vrijdagmorgen 7 uur verzamelt de groep (Anne, Brenda,Melissa, Ismay, Tessa, Roby, Annemijn en Nelleke) zich bij de sporthal in Ermelo. De reis gaat naar de Haslev Cup in Denemarken. En zowaar is iedereen op tijd en vertrekken we ook op tijd, uitgezwaaid door de ouders.
Aangezien Anne een tomtom heeft die goed ge-update is, gaat zij voorop. Dat gaat best goed, totdat ze ergens in de buurt van Meppen een afslag neemt terwijl de tomtom van Nelleke rechtdoor aangeeft. Braaf zoals ze is volgt Nelleke en zo gek doet die tomtom het niet, want we omzeilen de binnendoor route. Onderweg sneeuwt het regelmatig even. Witte Pasen!! Heel bijzonder. Melissa is geheel verbaasd dat er allemaal Duitse auto’s rijden. Heel bijzonder toch in Duitsland.
Na een kleine 3 uur moeten we toch even stoppen omdat Nelleke niets meer door haar ramen kan zien. De pekel is volop uitgestrooid op de duitse wegen en de ruitenvloeistof was dus snel op. Helaas was de vloeistof bij de Tankstelle uitverkocht. Gelukkig had Anne nog wat reserve liggen en kon het bijgevuld worden.
Nog even een sanitaire stop en na 15 minuten weer snel verder. Brenda neemt het stuur van Anne over. De meiden bij Nelleke in de auto zouden dat ook wel willen, maar besluiten bij nader inzien maar even te gaan dutten. Annemijn comfortabel uitgerold met de gordel op de grond. Na ruim een uur belt Anne. Zullen we doorrijden tot aan de boot, vraagt ze. Prima idee. Nog 135 km, dat moet lukken. Echter na weer een half uur wederom een belletje of we bij de volgende Raststätte willen stoppen voor een sanitaire stop. De nood bij Anne bleek toch hoger dan gedacht en daarom deze stop.
Iedereen dan maar verplicht synchroon plassen. Best gezellig met z’n allen op het toilet. Daarna weer verder en om 12.45 uur komen we aan bij de veerboot. Zou Anne er alleen op kunnen, of past de auto van Nelleke er ook nog bij. Tot opluchting van Annemijn, Ismay en Tessa passen we er nog net bij. Op de boot zien we het team van Alkmaar. Even lekker wat eten en drinken en uitwaaien op het Sonnendeck. Maar waar is die Sonne? Snel een fotomoment en dan weer gauw naar binnen.
Om 13.35 kunnen we de boot weer af en rijden we door naar het park in Rodvig waar we iets voor drieën aankomen. Van de fam. Bijleveld kregen we de sleutel van ons huisje. Een gezellige houten cottage. Huisje 13 wordt bezet door iedereen behalve Melissa en Brenda. Zij slapen op nummer 14.
Marcel komt buurten en vraagt of we zo snel mogelijk kunnen omkleden en dan naar de Hal in Haslev te komen voor de training. De meiden kleden zich snel om en een half uurtje later zijn we alweer onderweg naar de Haslevhallen. Reisduur 40 minuten, maar dan moeten de straten niet opgebroken zijn. Omleidingsbordjes hebben ze waarschijnlijk nooit van gehoord, of snappen wij het dan niet? Dan ook nog Brenda kwijt. Wat nu!!! Gelukkig heeft Brenda de goede bordjes gevonden en legt uit hoe ik via een omweg bij de sporthal kan komen en hoera dat werkt. De meiden trainen tot half 7 en dan wordt het tijd om terug te gaan naar Rodvig want ons diner zou klaar staan in de Tipi. De dames en heren uit Bunschoten hebben enorm hun best gedaan. De Tipi is omgetoverd tot een sfeervolle tent met een heerlijk houtvuur erin. Wel hard nodig, want anders bevriezen we deze witte Pasen. Na heerlijk gebakken visje met salade en broodjes te hebben gegeten wordt het tijd om de jeugd naar bed te sturen. Morgen om 6 uur weer op voor de categorie U12. Vanwege de kou wordt afgesproken dat iedereen in eigen huisje ontbijt. De meiden hebben zin n morgen!

• 30 Maart 2013 - 10:19

Majella En Anne:

Hallo allemaal,

het klinkt als vanouds en Majella en ik krijgen best een beetje heimwee naar vroegere tijden. Nelleke, je evenaart Alice met je verhaal! We zijn weer benieuwd naar de volgende.
    Meide zet 'm op! We duimen voor jullie.

Groetjes Majella en Anne

• 30 Maart 2013 - 11:13

(Nelleke) Oti Van Anne:

Aan mijn naamgenote en de rest van het trampoline gezelschap: wij (= incl.opa) duimen voor jullie en wij vinden het erg leuk dat "onze" Anne weer meedoet aan het wedstrijdspringen.
    Toi toi toi voor jullie allemaal en groetjes van de Van der Veentjes in Ruinen

• 30 Maart 2013 - 11:47

Karin En Britt:

Heel veel plezier en succes allemaal!!

• 30 Maart 2013 - 11:59

Jonne En Reiny:

succes allemaal en goed paasweekend daar.

• 30 Maart 2013 - 15:23

Aleida:

Bedankt voor het leuke verslag. Hoe je dat toch weer als je er zelf niet bij bent. Met de laptop op schoot en de live beelden die steeds wegvallen, besloten....volgende keer gewoon live in de zaal. Dit is niets.

• 30 Maart 2013 - 16:48

Tessa:

Oooohh, dat klinkt weer super leuk.
    Ik ga voor jullie duimen meiden!
    Heel veel plezier en zet 'm op!

(Alice en René, jullie ook veel plezier met jullie weekendje, dubbel en dwars verdient!)

Dikke kus, Tessa

• 30 Maart 2013 - 22:22

Olivia:

Hoi hoi,

Geen blessures? Volgende keer ben ik er gewoon weer bij.
    Veel plezier nog

Liefs Olivia