sightseeing in Denemarken - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Alice Linthuis - WaarBenJij.nu sightseeing in Denemarken - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Alice Linthuis - WaarBenJij.nu

sightseeing in Denemarken

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Alice

31 Maart 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Vanmorgen werd iedereen rustig wakker rond 8.30 uur zomertijd. Een super paasontbijt werd er niet gemaakt, maar Annemijn had nog een paar chocolade eitjes mee en dat moest het paasgevoel geven. Al snel werd duidelijk dat de springsters en springers de dag met elkaar wilden door brengen. Besloten werd om 11 uur te vertrekken naar de Stevns Klif. Eerder dan geland kwam Connie Bijleveld binnen, terwijl de dames druk waren met de haren aan het droog föhnen, schema veranderd we vertrekken over 5 minuten. Paniek slaat toe, want de make-up moet ook nog aangebracht worden. Maar gelukkig was het een paasgrap en hadden ze nog tijd genoeg.
Eindelijk vertrokken we dan. Maar Hojerup scheelt maar 1 letter met een ander plaatsje en we gingen dus de verkeerde kant op. Gelukkig viel de schade mee en togen we daarna met de groep de goede kant op en kwamen we aan bij de Stevns Klif. Prachtig hier en voor de kids een mooie gelegenheid om hun energie kwijt te kunnen. De klif is 41 meter hoog en 18km lang. Ruim een uur hier rond gebracht. En daarna op weg naar het 2e natuurgebied. Daar viel het uitzicht wel mee en gingen we snel door naar Kopenhagen onder begeleiding van de Familie Hop. Bij Kopenhagen stagneerde de reis een beetje, want hoe vindt je nu de kleine zeemeermin. Centrumboulevard of haven of toch weer iets anders. Uiteindelijk viel de groep uiteen in vieren en iedereen op de naar de zeemeermin. Wonder boven wonder vlakbij toch weer bij elkaar gekomen en het laatste deel wandelend met z’n allen naar de zeemeermin. Fotoshoots en dan weer verder. Maar wat doe je toch met zo’n grote groep. Uiteindelijk met een kleinere groep naar centrum en nadat we eindelijk de auto’s bijna allemaal gratis geparkeerd hadden, hè Brenda en Gaby, de stad in want we kregen allemaal trek. In het centrum ging een deel bij de pizzeria eten en een deel bij een ander restaurant. Annemijn en Ismay en Roby en Tessa deelden hun eten en dus de kosten. Gelukkig kunnen de meiden bewust met hun geld om gaan. Maar ja die kronen branden wel in de zak en de kronen moesten op zei Annemijn. Dus de souvenirs winkeltjes moesten wel bezocht worden. Voordat we dat gingen doen eerst nog even naar het nieuwe haventje met allemaal prachtig gekleurde huisjes en restaurantjes. Een gezellig drukte was het daar. Inmiddels wel 18.30 uur en dus tijd om naar het park terug te gaan. De 4 jongsten hebben snel even souvenirs ingeslagen en daarna naar de auto’s.
Helaas moesten de mensen bij Anne in de auto als enigen hun parkeergeld betalen. De garage kende geen feestdag zoals de buiten parkeerplaatsen. 135 kronen, maar die waren tijdens het eten net opgemaakt. Maar gelukkig hadden Tessa en Ismay nog kronen en konden ze hun auto veilig de garage uitrijden.
Om 20 uur terug op het park. Het vuur brand alweer in de Tipi. Vanavond de afsluiting en dan morgen weer op weg naar huis.

• 31 Maart 2013 - 21:11

De Van Der Veentjes/Ruinen:

Nog een gezellige avond verder.
    Voor morgen een goede thuisreis en dan maar weer tot ziens!

• 31 Maart 2013 - 21:49

Aleida:

Nelleke, Anne, Marcel, Carmen, alle ouders en springers, bedankt voor de geweldige begeleiding en de leuke dagen die Melissa dankzij jullie heeft mogen ervaren. Weer een herinnering met een goud randje.
    Goede terugreis en tot ziens.

• 02 April 2013 - 13:38

Alice:

Alle begeleiders en springers, wat een leuke tijd hebben jullie gehad in Haslev/Kopenhagen. Roby kwam ook zeer voldaan thuis. Na alle leuke verhalen en prachtige prestaties, moeten we toch maar besluiten om over 2 jaar weer te gaan. Dan met een voltallige ploeg!!! Nelleke bedankt voor alle mooie beelden en leuke verslaglegging!!