De wedstrijd dag in Haslev Denemarken - Reisverslag uit Haslev, Denemarken van Alice Linthuis - WaarBenJij.nu De wedstrijd dag in Haslev Denemarken - Reisverslag uit Haslev, Denemarken van Alice Linthuis - WaarBenJij.nu

De wedstrijd dag in Haslev Denemarken

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Alice

30 Maart 2013 | Denemarken, Haslev

Zaterdag 30 maart
Nadat de jongedames tenslotte braaf zijn gaan slapen, deden ze dat niet dan zouden ze in de sneeuw gezet worden, werd een eerste goede dag afgesloten.
De sfeer is goed tesamen met KDP en de organisatie idem dito.
Kwart voor zes zaterdag morgen. Ismay en Roby komen al hun bed af. Zij willen nog gaan douchen voor de wedstrijd en dan heb je tijd nodig. Annemijn en Tessa waren ook direkt wakker en Anne en ik moesten even bijkomen. Drukte van jewelste op de kleine vierkante meters. Ik besluit maar snel aan het huisje te ontsnappen en het ontbijt in de Tipi te gaan halen. Vanwege de kou eet iedereen in eigen huisje. Er is voldoende ontbijt en Marcel staat daarna al ongeduldig op de oprit te trappelen want Anne moet vast mee. Anne raapt als enige oudere springster snel haar spullen bij elkaar en springt bij Marcel in de auto op weg naar Haslev. Wij volgen 5 minuten later ook.
De meiden hebben er zin in.Er kan direkt met inspringen gestart worden. In de 1e groep start Annemijn. Zij heeft nog een belofte aan Nelleke te houden. Aalsmeer was niet gelukt, maar vandaag zou het de finale worden. Annemijn stelde niet teleur en ging als 3e de finale in. Daarvoor moest ze nog wel even een halve dag wachten. In de finale was ze minder stabiel, maar eindigde op een mooie 5e plaats.
Daarna de klasse U14 met Ismay, Roby, Tessa. Ismay start en zij heeft angst voor de Rudolph en springt hem dan ook niet. Verder best een mooie oefening. In de keuze doet ze de rudolph dan wel en is superblij en tevreden en eindigd op een 17e plek. Daarna Roby. Zij springt een keurige verplichte, maar nog mooier is haar keuze. Ze springt haar oefening met 6.8 keurig uit en gaat als 5e de finale in. Tessa komt na Roby en springt keurig haar oefening maar eindigt met de rudolph met een val. In haar keuze Wederom een mooie oefening, maar de rudolph deed ze niet, maar wel een leuke kwart draai als toegift. Resultaat een 14e plaats. Roby sprong in haar finale minder stabiel, maar kon haar 5e plaats behouden.
De Junioren meisjes. Hier moet Melissa aan de bak. Zij springt 2 mooie oefeningen en haar keuze met moeilijkheid 9.7 voor het eerst in lange tijd weer uitgesprongen en nog netjes ook. Hiermee ging ze als 7e de finale in. De zenuwen werden haar toch wel iets te veel en haar finale sprong was minder stabiel. Toch mag ze apetrots zijn op haarzelf. Na zoveel blessureleed toch weer de moeilijkheid gesprongen. Eindplaatsing 8e.
Tenslotte de dames Brenda en Anne. Anne springt 2 keurige oefeningen en tot haar eigen verbazing gaat ze daarmee als 1e geplaatst de finale in. Das pas lachen. 2 jaar eruit en dan als 1e geplaatst de finale in. Brenda springt ook 2 prachtige oefeningen en is ze nu 2e of 3e geplaatst, maar Pascal Wiebering bleef haar toch net voor. De finale voor de dames. Brenda Springt een mooie oefening en staat 2e achter Pascal. Maar Anne moet nog komen. Maar de dag is voor Anne te lang geweest. Helpen bij de jongere meiden en dan tussendoor zelf springen en dat na ruim 2 jaar eruit tte zijn geweest. De pap was op en ze belandde na 4 sprongen helaas op de mat. Was ze 1e geworden had ze er van mij weer 2 jaar uit gemogen. Nu moet ze wel doortrainen om op andere wedstrijden te gaan vlammen, maar ze telt nog wel mee. Hiermee Eindigde Brenda op een mooie 2e plaats net na Bo Bet.
Ook Bij KDO waren diverse finale plaatsen. Max en Tom eindigde als 1e en Jeanine als 2e. Floor en Sven als 4e.
Na de prijsuitreiking snel terug naar het park waar de dames Hilda en Maria van KDO ons diner al haden voorbereid. Een heerlijk koud en warm buffet. Helemaal te gek en gezellig weer bij het houtvuur. De kids wilden het strand nog even opzoeken om af te koelen, want van zo’n kampvuur krijg je het wel warm. Maar in het donker zie je niet zoveel, alleen maar een enge man, dus maar snel terug naar de TIPI. Alle ouders al in bed en de kids doven het vuur. Vergeet niet de klok te verzetten. 00.30 nieuwe tijd gaan de lampen uit. Een mooie gezellig dag.
Iedereen is het erover eens. Een toernooi samen met KDO moet vaker georganiseerd worden. Ook dan samen de zelfde trainingspakken voor het gezamenlijke toernooi is dan wenselijk. Dus sponsoren kom maar op.
Morgen culturele toer en onder winkelen in Kopenhagen kom ik waarschijnlijk net onderuit.

• 31 Maart 2013 - 09:04

Majella En Anne:

Meiden we zijn verschrikkelijk trots op jullie, speciaal op Melissa en Anne

Groetjes Majella en Anne

• 31 Maart 2013 - 09:20

Jaco En Gertrude:

Dank je voor het mooie verslag, met een dochter die erg zuinig is op haar beltegoed blijven we door jou zo mooi op de hoogte.

Wat we ons nog wel afvragen: al die komische blunders waar onze trainster altijd hele verhalen over schrijft, doen zich die nu niet voor??? En hoe komt dat dan??

Veel plezier in Kopenhagen vandaag en doe de zeemeermin de groeten!

• 31 Maart 2013 - 11:01

Aleida:

Nelleke, bedankt dat je ons zo goed op de hoogte krijgt. De meeste waren goed te volgen via live, wat heeft iedereen goed gesprongen. Wat fijn dat het gezellig met KDO is en dat ze steeds koken. Pas maar op, straks wilt Melissa niet meer naar huis.

• 31 Maart 2013 - 11:34

Jesper :

Wauw! Super goed van jullie.....en nog heel erg veel plezier in Denemarken, geniet er van!

• 31 Maart 2013 - 15:01

De Van Der Veentjes/Ruinen:

Oei, wat zijn we trots op onze Anne!
    Geweldig, dat iedereen het zo goed heeft gedaan. Ga zo door en nog veel plezier daar.
    opa en oti van de Veen

• 31 Maart 2013 - 17:20

Alice:

Klinkt supergezellig daar!! Over 2 jaar maar weer?? Dan wel met de gehele fam. Linthuis