Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Alice Linthuis - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Alice Linthuis - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

17 November 2009 | Rusland, Moskou

Eindelijk kunnen we online, jullie zullen wel nieuwsgierig zijn hoe het tot nu toe verlopen is.
Nou de reis is goed verlopen, we hadden een piloot die nogal veel lucht heeft binnen gekregen. Zodra hij wat wilde vertellen kwam er eerst een boer uit de cockpit. Daarna kwam er een heerlijke zwoele schorre stem door de cabine. Onze reis kon niet meer stuk.
Eenmaal op het vliegveld moesten er nog snel papieren ingevuld worden en daarna door de douane en de koffers pakken. Helaas was de koffer van Suzanne van de Ven niet aangekomen.
Er werd afscheid genomen van alle springers. Rene was druk met het tellen van de kinderen, ik heb Rene toen maar duidelijk gemaakt dat hij alleen maar op Steffie en Romee moest letten. Ron en ik hebben een taxi genomen naar ons hotel, bij binnenkomst zag het er goed uit, maar toen we op onze kamer aankwamen hadden we toch onze bedenkingen. Geen kleren kast, weinig ruimte en een bad met schimmel. Toch maar weer naar de receptie en smeken om een andere kamer. We mochten een andere kamer bekijken, dit was niet veel beter maar wel 900 roebel per dag duurder. Toch maar de oude kamer gehouden, niet wetende dat er ook bruin water in de kranen zit, geeft niet want voorlopig hoef ik mijn haar niet meer te kleuren. Elbert zeg jij de kapper voor me af en Marjan Ron ziet er een stuk jonger uit nu zijn haar weer bruin is ipv grijs. De eerste nacht is goed verlopen, Ron snurkt niet en hij heeft veel lol in zichzelf met de filmpjes die op zijn mobiel staan.
Gisteren (maandag) hebben we een citytrip gedaan samen met de familie Ruitenbeek. Het was leuk en we zijn op plekken geweest waar je zelf nooit zou komen. We hebben een vaste chaufeur Alex een drammerige Rus die ons regelmatig wilt oplichten. 'S avonds heerlijk gegeten in het hotel en nog lekker wezen chillen met de familie Ruitenbeek op de 18de etage. Hier heb je een prachtig uitzicht over de stad. Ron en ik hebben Romee en Steffie maar even een smsje gestuurd of ze wel wisten dat wij ook in St Petersburg waren, we hoorden niets van ze. Gelukkig namen ze contact met ons op en vertelde ze dat ze het eten in hun hotel niet lekker vonden. Gelukkig zit er een supermarkt bij hun hotel en hebben ze zelf fruit en koekjes gekocht en wat water.
Vandaag gaan we met de familie Ruitenbeek naar de Hermitage, dit moet je gezien hebben als je in St Petersburg bent. Althans dat zegt men, we zullen zien.
We houden jullie op de hoogte, de spanning begint hier al op te lopen aangezien morgen de wedstrijd gaat beginnen. Volgens Romee is het een fijne zaal met goede trampolines.
We wachten het wel af.

Iedereen de groetjes vanuit het koude St Petersburg

• 17 November 2009 - 08:51

Anonym:

wie is 'ik' ?

• 17 November 2009 - 09:30

Eenzame Juf:

He hallo daar. Eindelijk contact. Blij voor jullie dat de haarproblemen zijn opgelost. En het eten, daar went iedereen wel aan. Romee zal helaas nog even moeten wachten op haar lasagna, maar als Steffie bij Rene in de buurt blijft (die ruikt een Mac op 10 km afstand), dan zal zij haar frietjes krijgen. Nicole, wil jij Rene de inloggegevens van de weblog geven. Anders kan hij niet op de weblog schrijven.

xxx en geniet er lekker van!

Alice

• 17 November 2009 - 09:31

Alice, Nog Een Keer:

Oh en Nicole (en Rene straks), als je een stuk schrijft, moet je ook je naam veranderen. Nu lijkt het of ik ze schrijf (en dat is helaas niet zo).

xx

• 17 November 2009 - 11:47

Angelique:

Hallo luitjes, fijn om iets van jullie te horen.Jammer dat we er niet bij zijn. stiekum zijn we wel een beetje jaloers. Wens Romee en Steffie maar heel veel succes morgen van ons !!We kijken uit naar de rest van de verhalen.Groetjes van Joelle en Angelique

• 17 November 2009 - 11:58

MAD:

Hoi daar in het hoge koude noorden,

Leuk om wat van jullie te horen. Zolang je bij iedere hap eten een goede slok wodka neemt kijg je alles weg, en na 5 of 6 happen/slokken proef je helemaal niets meer...
    De krant hangt constant aan de telefoon in afwachting van het laatste nieuws uit St. Petersburg dus jullie worden vanuit verschillende k(r)anten op de voet gevolgd.
    Kleed je warm aan als je naar buiten gaat en heel veel succes bij de trainingen en de komende wedstrijden!

Groetjes,

Megan, Angelique en Daan

• 17 November 2009 - 12:18

Janny En Gerrit:

Eindelijk...er was al veel bezorgdheid waar jullie waren gebleven. Wat een ervaring weer erbij in dat St.Petersburg.Niet stiekem jaloers maar voluit. Hebben ze daar geen webcam hangen?? Groetjes Janny en Gerrit

• 17 November 2009 - 12:28

De Vliertjes:

He hallo,
    Eindelijk dan online.
    Goed om van jullie te horen. Warm elkaar maar lekker op in de kou en we duimen hard voor onze meiden. Succes alvast.

• 17 November 2009 - 13:59

Majella En Anne:

Hello to Russia here's calling Rozendaal from Holland. Here are our points for the two famous jumping girls of Sparta: TEN and another TEN.
    Of ehhhhh, mogen we morgen pas onze stemmen geven......Nee alle gekheid op een stokje......
    We wensen Romee, Steffie en Renee heel veel succes en al het geluk van de hele wereld voor morgen.
    We duimen onze duimen blauw en houden onze vingers gekruisd.
    Groetjes Majella en Anne
    Gert en Walter

• 17 November 2009 - 16:28

Piet:

Hai allemaal,

ik raakte ook even in verwarring dat onze eenzame juf ook was afgereisd, zonder mijn toestemming en dat zij nu vrolijk in de kou haar verhaal deed. Gelukkig niet en zwaait zij hier de scepter.
    Ja, ik was vergeten te zeggen dat er noodrantsoenen in ons landje verkrijgbaar zijn die jullie hadden kunnen mee nemen. Meiden en Rene, nogmaals heel veel succes de komende dagen.
    Geniet er heerlijk van met z'n allen. Deze reisjes zijn niet jaarlijks en kunnen nimmer meer van jullie worden afgepakt.
    Namens het bestuur,

groetjes Piet

• 17 November 2009 - 16:30

Linda:

Hallo, fijn om wat nieuws van jullie te horen. Ons Caroline heeft blijkbaar nog geen tijd gehad om iets te schrijven in haar weblog. Ik vernam dan ook van Raissa via sms dat het eten in haar hotel(hetzelfde hotel trouwens als de Nederlandse delegatie) onsmakelijk is. Gelukkig is er nog zoiets als een supermarkt in de buurt. En euh.. Nicole en Ron, jullie kunnen nog altijd verhuizen naar ons voormalig hotel, daar is zeker nog een (luxe)kamer vrij, hihi! Balen zeg! Ik lees dat we toch heel wat missen door dit gedwongen huisarrest!! Stikjaloers ben ik op jullie, zie me hier zitten met mijn gebroken pootje in de lucht. Ik had liever meegedaan aan dat sneeuwballengevecht waar Raissa over schreef ;-)
    Toch wensen wij jullie een leuk verblijf toe en heeeel veel succes voor Romee, Steffie en Renee!

Groetjes Linda & Mark

• 17 November 2009 - 17:44

Elena:

hee:D
    klinkt super leuk daar,
    heeeeeel veel succes met de wedstrijd, en geniet ervan;)
    ik ga geen poging meer doen tot smsen,
    aangezien er toch niks terug word gesmst:P
    xx elena

• 17 November 2009 - 19:00

Melissa En Aleida:

Nicole, je bent een goede vervanging van Alice. Bij ons begint de spanning ook. We weten precies wanneer en hoelaat iedereen moet springen, hopelijk doet de webcam het. WE DENKEN AAN JULLIE EN KUNNEN NIET WACHTEN TOT DONDERDAG. Geniet ervan en groeten aan de meiden.

• 17 November 2009 - 20:35

Andre Smit:

Ik zie dat jullie al heel wat beleefd hebben, en wens jullie een prettig verblijf toe in Sint Petersburg

Groetjes van Andre Smit

• 18 November 2009 - 08:40

Ria Versteeg:

Hey Romee vandaag heel veel succes of is het morgen en ook voor jou Steffie saqmen met romee voor de scryncroom. Bassie wat hoor ik slaap jij met een andere man? Nou ja zeg, er zit toch wel een plank tussen he!!
    He voor jullie ook veel plezier ennnnnnn succes voor jullie kids!!

• 18 November 2009 - 11:43

Anne:

Hee
    Steffie en Romee heel veel succes morgen en vrijdag!!! Jullie kunnen het!!
    xxx

• 18 November 2009 - 17:12

De Bakkertjes:

hoi romee

morgen veel succes we duimen voor jullie!!!!