Bultje, bultje, kan nog meer bij... - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Alice Linthuis - WaarBenJij.nu Bultje, bultje, kan nog meer bij... - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Alice Linthuis - WaarBenJij.nu

Bultje, bultje, kan nog meer bij...

Door: Alice & Edith

Blijf op de hoogte en volg Alice

12 Juni 2011 | Nederland, Ermelo

Dag 1 van de NG is volop bezig. De sfeer zit er al goed in. Hoe we zo in deze stemming kwamen? Dat ging zo:
Vrijdagmiddag om 14.00 uur laden bij de Balverszaal. Met 2 mannen en verder alleen maar vrouwen zit het in recordtempo erin. Hmm, moeten we ze dat vertellen of niet? Nog even een bakkie thee met Esther, tanken en dan staan Roby en ik een kwartier te vroeg bij de Balvers. We vertrekken met prima weer, maar... als we in de buurt van Den Haag komen pakken de donkere wolken samen. Het zal toch niet hè... Tijd voor een korte break bij de Mac. Esther en ik besluiten dan alvast naar ons huisje te rijden. Klein detail: ons paleisje heet (geen geintje) Princess Alice! De anderen moeten een dappere poging wagen om hun tent in de stromende regen op te zetten. Om 18.00 moeten we naar sporthal de Pijl om een demo te springen voor de intocht van de avondvierdaagse van Naaldwijk. De uitdaging voor de ploeg, want ze mogen zelf bepalen wat ze gaan springen. Dat gaat boven verwachting goed (waar heb je de juf nog voor nodig toch?) totdat Lisanne besluit dat de juf het best ingezet kan worden gezet als taxichauffeur  naar het ziekenhuis. Een rudolf tot naast de rand levert een ei op, waar schoenmaat 48 nog niet omheen past. Regina mee als morele steun, terwijl Brenda en Swen even een 5-sterren appartement regelt voor het pechvogeltje. Terwijl in recordtempo (ondanks dat de staf in het ziekenhuis wegens X-factorfinale enige vertraging oplevert) alle onderzoekskamers worden afgewerkt, horen we dat de campinggasten al zwemmend hun tenten hebben kunnen opzetten. Dat hier en daar wat luchtbedden ontbreken is slechts een klein detail. Om 22.30 mag Lisanne mee en rij ik met slechts vijf verkeersovertredingen vlot naar huis. In het huisje heeft iedereen zijn kledingpakket gepast. Dat uitdelen was een hels karwei volgens Esther en te zien aan het skinny model Polo van Nanouk is het de moeite dubbel en dwars waard. Om  0.00 uur is ook Eric zonder tomtom doch met telefonische begeleiding van Esther veilig gearriveerd.

Dag 2 in Naaldwijk.
7.30 staat Esther klaar voor een dagje werken en wij staan rustig op. Om 8.15 rijden we naar de camping voor het onbijt. Ook even de lunch klaarmaken alvast en dan op naar de sporthal. Daar beginnen we om 9.30 met de training voor de nationale avond. Het is even zoeken maar na 2 keer loopt het allemaal naar wens. Onverwacht klaart de lucht op en iedereen zoekt even de buitenlucht op onder het genot van een kopje soep. We moeten snel door voor de training van die oh zo leuke massale demo. Eens zien wat er nu weer is veranderd... Niet veel behalve dat de belofte om 3x te oefenen al gauw (zonder overleg) wordt aangepast naar 2. Eindelijk even rust en we besluiten naar de camping te gaan om bij de families Verhaar en Rozendaal een hapje en drankje te pakken. Anne en Joelle krijgen intussen vliegerles van Eric op het strand. Geen zandhappers vandaag, dus meester Eric heeft de les goed in de hand gehouden. Om 17.00 is het tijd voor het diner. De keuze is tussen bami of groentescheuten zonder EHEC. En uurtje later staat de hele ploeg klaar om geschminkt te worden. Om acht uur draaien we immers de eerste keer voor de nationale avond. De acht guppen krijgen nog een extraatje: ze mogen een demo geven samen met Jeffrey Wammes. De show begint en dan volgen er vele fraaie demo's uit verschillende sporten. Bij het klaarzetten van de spullen voor onze demo neemt Edith haar taak als hondenoppas wel heel serieus. Zelfs tijdens de demo stuurt ze ze nog naar hun hok. De demo wordt met luid applaus ontvangen, alles ging dan ook prima. Hier en daar misten we wel een springer (nee niet alleen Lisanne), maar ach eentje meer of minder... Nog even een duet tussen Brenda en Swen en dan het slotnummer waar iedereen in een groot gevulde kring een leuk dansje mag doen. Annemijn, die in de demo wel eens een pauze inlaste, vindt nu een solo wel passend. Hoe kun je zo'n avond beter afsluiten dan met een lekker feestje!? Op naar dag 3!

Nog even de wist u datjes.....of eigenlijk het bultenverhaal van Familie Bultenbeck!!!

* Jaco een echte tenthopper is, hij elke nacht in een andere tent ligt/slaapt/nou ja vul maar in...
* Milo een echte tent(lees hoofd)schopper is.... Hij zag het hoofd van Jaco aan voor een scheerlijn...
* Die dus nu een bult op zijn hoofd heeft, wat erg lijkt op Calimero volgens Anne...
* Gert zijn luifel van de caravan in de garage thuis liet liggen tot grote spijt van Anne, die nu extra vaak moet dweilen in de caravan...
* Karin toch besloot na één nacht lekker in een hotel te duiken, zo lekker droog en comfortabel...
* Daan werkelijk alles in zijn landcruiser heeft tot aan de warme broodjes toe...
* Maar de ingrediënten allemaal bij Anne haalt, die is na de eerste avond al door haar voorraad heen...
* Karin al haar kleding te klein heeft besteld. Bultjes AA, tja dat is nu wel anders...
* We nu dus de schuifmatjes ook met uitsparingen moeten maken...
* Edith de hele middag lag te chillen op het strand, daardoor de instructies miste, maar vervolgens wel Jaco durfde te vertellen wanneer hij moest beginnen met opbouwen...
* Swen en Brenda dankzij Tamar voortaan door het leven gaan als Swenda...
* Anne strak in de auto zat. Nee hoor, plek zat, die tassen kunnen wel bovenop Anne staan...
* De hockey club twintigduizend eierkoeken doneerde, we deze na de wereldgymnastrade dus nog wel zullen eten...
* Milo bij de discoavond met een leuk meisje stond te dansen,en deze vervolgens s'ochtends vroeg al weer bij zijn tent stond met een stuk of tien vriendinnen...
* Melissa in de sporthal niet alleen haar broek uittrok... en Tamar haar goede voorbeeld opvolgde...
* Majella haar vest onder het bier zat. Hoe dit komt, snapt niemand.
* Ze vervolgens de camping volspoot met de vibresse van haar moeder...
* We allemaal een "Friends for Life" t-shirt kregen, wat volgens Jaco een "Friends for enimies"-shirt gaat worden na deze Gymnaestrada...
* Het dus eigenlijk best wel heel gezellig was zo met zijn allen en we gewoon ontzettend veel zin hebben in Lausanne...

Groetjes Alice & Edith

• 12 Juni 2011 - 18:38

Lieke En Aleida :

Zo te lezen en te horen van Melissa hebben jullie het erg leuk. Geniet er nog even van.
    Liefs de thuisblijvers (die nog steeds spijt hebben hiervan)